Saturday 17 August 2013




Lihatlah kalimah Allah ditulis di bawah perkataan Muawiyah, saya akan ulas makna Allah menurut Wahabi ialah Dajjal menurut fakta ilmiyah insyaallah.


Masih ada penyokong tokoh yang menghina sahabat dan Ahlul Bait, saidina Ali bin Abi Talib sampai ke hari ini, ringkas cerita biar saya buktikan bahawa Muawiyah laknatullah itu pernah mengarahkan penghinaan dan laknat ke atas saidina Ali

Sahih Muslim menceritakan bahawa Muawiyah mengarahkan Sa'ad menghina saidina Ali:

أَمَرَ مُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِى سُفْيَانَ سَعْدًا فَقَالَ مَا مَنَعَكَ أَنْ تَسُبَّ أَبَا التُّرَابِ

"Muawiyah telah mengarahkan Sa'ad (menghina Ali bin Abi Talib), maka Muawiyah bertanya: Apakah yang menghalang engkau dari menghina Aba Turab (Ali)?"

Mungkin golongan Wahabi berdalih lagi, kerana arahan dalam hadis tersebut masih kabur dan belum terang-terang menyebut arahan penghinaan tersebut.

Sebagai jawapan marilah kita lihat hadis di dalam Sunan Ibnu Majah yang telah disahihkan oleh Albani:

قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِى بَعْضِ حَجَّاتِهِ فَدَخَلَ عَلَيْهِ سَعْدٌ فَذَكَرُوا عَلِيًّا فَنَالَ مِنْهُ فَغَضِبَ سَعْدٌ وَقَالَ تَقُولُ هَذَا لِرَجُلٍ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يَقُولُ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِىٌّ مَوْلاَهُ ». وَسَمِعْتُهُ يَقُولُ « أَنْتَ مِنِّى بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلاَّ أَنَّهُ لاَ نَبِىَّ بَعْدِى ». وَسَمِعْتُهُ يَقُولُ « لأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ الْيَوْمَ رَجُلاً يُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ».

"Ketika Muawiyah malaksanakan ibadah haji maka Saad datang menemuinya. Mereka kemudian membicarakan Ali lalu Muawiyah mencelanya. Mendengar hal ini maka Sa’ad menjadi marah dan berkata ”kamu berkata seperti ini pada seseorang dimana aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda ”barangsiapa yang Aku adalah mawlanya maka Ali adalah mawlanya”. Dan aku juga mendengar Rasulullah SAW berkata kepada Ali ”Kamu disisiKu sama seperti kedudukan Harun disisi Musa hanya saja tidak ada Nabi setelahKu”. Dan aku juga mendengar Rasulullah SAW berkata kepada Ali ”Sungguh akan Aku berikan panji hari ini pada orang yang mencintai Allah dan RasulNya"

download kitab Sunan Ibnu Majah dengan pensahihan Albani:


Semoga Allah melaknat Muawiyah serta mereka yang membelanya. Semoga kita tidak termasuk dalam golongan yang menghina sahabat dan Ahlul Bait nabi ini.

0 comments:

Post a Comment

Site search

    Quotes

    'Do the best bcoz u are the best from the best' ~Hana Zaka~