Sunday 22 September 2013




Jawapan khusus untuk propaganda akhbar Sinar Harian, biasalah, mereka cari makan & ikut arahan. Mau tak mau mereka terpaksa hadapi jawapan yang benar-benar membongkar penipuan di sepanjang sejarah umat Islam.

Saksikan ceramah Ayatullah Dr Sayid Husaini Qazwini:


Tabi'in bernikah mut'ah dengan 90 wanita







Bukti nikah Mut'ah diamalkan di zaman sahabat

46 comments:

  1. Menarik. Macam mana prosedur nikah mutaah nih mohon pencerahan.

    ReplyDelete
  2. hah,ko ni wt blog lubang puki ni ingat orang bodoh ker mcm ko..bila main ngan pelacur mcm mak ko dlm tahun 70 an dulu..dpt la ko,ini la hasilnya...syiah itu lubang puki,mcm imam ko jugak..muthafucka!

    ReplyDelete
  3. Nampak sangat kebodohan bila berbicara...:)

    "Lebih baik kau habiskan waktumu untuk berusaha memasukkan dirimu ke surga daripada berusaha membuktikan bahwa orang lain akan masuk neraka..." (DR. Ali Syariat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah syiah tu sesat yg nyata jugak lah..kalau dh hati tu ditutup nafsu yg bercoverkan agama syiah mmg ko akan menangkan imam ko yg jijik tu..
      ko ni yg suka seks kan...mutaah tujuan utama nya seks je kann...
      perempuan sokong mutaah = perempuan suka seks = pelacur = awak hana zakia...= perempuan jijik
      sila google youtube berkenaan kejijikan mutaah di iran...negara yg akan menghasilkan 70000 tentera dajjal..hana zakia, ko nak ke jadi salah sorang tentera neraka tu?...heheh

      Delete
  4. aku harap admin kaji n selidik.. sbb byk skrg ni hadis diselewengkan.. mmg suata masa dlu d zmn rasulullah nikah mutaah ni dibenrkan tetapi hanya ketika perang Khaibar shj. dan selepas itu nabi telah MENGHARAMKAN nikah mutaah.
    sila kaji kesan jangka masa panjang jika nikah mutaah ini dibenarkan di dlm kehidupan manusia dan umat islam amnya.

    apakah admin pon sudah puas bermutaah?

    ReplyDelete
  5. Anda mengatakan bwh menyuruh saya mengkaji lagi ttg nikah mutah, maka andalah yg patut mengkaji terlebih dahulu ttg nikah mutah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah beza mutaah dengan melanggan pelacur...?

      Delete
    2. Utk melanggan pelacur, tidak mempunyai syarat2 tertentu manakala Mutah mempunyai syarat2nya..seperti AKAD, MAHAR dan lain...kaji lagi...

      Delete
    3. Sapa kata xde...? awak hidup di alam fantasi mana bahawa melanggan pelacur xde syarat...? Pada saya xde jauh bezanya antara mut'ah dan perlacuran....,

      Delete
  6. http://hanazaka.blogspot.com/2013/07/nikah-mutah-antara-hukum-islam-dan.html

    ReplyDelete
  7. tetapi mengikut logik akal,nikah mut'ah ni tiada bezanya dengan pelacuran,bezanya pelacuran dan nikah mut'ah ini adalah akad.honestlly,saudari nak tak kalau mak saudari,atau anak perempuan saudari,dimut'ahkan oleh lelaki lain?

    ReplyDelete
  8. jika Allah menghalalkannya, kenapa kita mahu mengharamkannya? Cuba kaji lagi ttg nikah mutah..jangan kaji mengunakan sudut sunni atau wahabi..

    ReplyDelete
  9. Jika sy mau ber mutaah dgn saudari...mau ke saudari..atau ada syarat2 mutaah dn perlu memilih org yg saudari suka utk ber mutaah saja..bleh trgkn lg detail?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukumnnya HARUS dan bukan WAJIB...pahami definisi keduanya2...http://hanazaka.blogspot.com/2013/07/nikah-mutah-antara-hukum-islam-dan.html

      Delete
  10. Jd hukumnya harus bkn wajib..makna mutaah xwajib bg syiah..bila mana pulak hukum harus mutaah itu di guna pki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaji lagi dgn lebih mendalam....Mutah bukan sewenang2 nya di lakukan...ia ada syarat2 nya...contoh seperti ketika darurat dimana tidak dpt mengawal nafsu dan yakin akan melakukan zina..

      Delete
    2. Mcm mana yg di katakn darurat tu?..masa peperangan atau lain2..dn jika belaku darurat xdpt nk kawal nafsu siapa yg layak utk kita mutaah kalu pada masa itu tiada org lain hnya ada ibu dan saudara kandung kita sahaja..mohon pencerahan..

      Delete
    3. Yang halal tetap halal..yg haram tetap haram...http://hanazaka.blogspot.com/2013/07/nikah-mutah-antara-hukum-islam-dan.html

      Delete
    4. Mmmm jd utk ibu dan saudara kandung ianya haram mutaah?...dn bgaimana pula kalu keadaan benar2 darurat masa itu dn nafsu xdpt di bendung lg?

      Delete
    5. maka bolehlah untuk bermutah...ttp darurat hati ini hanya Allah dan kita yg tahu..dimana mmg btol2 darurat dalam mengawal nafsu...jgn sewenang2nya berfikir, jika mutah halal, maka bebas dilakukan...mutah adalah harus dan bukan sunnat mahupun wajib...apabila ia harus, maka ada syarat2nya...jika perempuan masih dara, maka mintalah restu dr kedua ibubapanya, menjadi wali dan memberikan mahar serta akad..jika perempuan itu berstatus janda mahupun tidak mempunyai dara lagi, maka tidak perlu meminta restu..hanya memberi mahar dan akad.

      Delete
    6. dgn saudara kandung, adalah tetap haram...tidak boleh menghalalkannya

      Delete
    7. Dimanakah value seseorang wanita? Mana value seseorang wanita tu??? Syiah menjual maruah wanita dengan akad, mahar dan sebagainya HANYA UNTUK MEMUASKAN NAFSU UNTUK BEBERAPA JAM????? NAFSU ADALAH PERKARA YG PERLU DIBENDUNG Kepada yg belum kahwin, bukannyaa selamba nak menjual harga diri mu wanita. Dimanakah darjat ketinggian mu bilaa ramai lelaki telah mencabuli kehormatan mu?

      Delete
  11. Sebuk sangat nak tentang mut'ah yang di halalkan. Sudah bagi hujjah yang jelas tentang halalnya mut'ah pun tak hendak terima.
    Tak sedar kah , kajian mengatakan setiap 17 minit lahirnya anak zina di Malaysia. Di longkang, di parit, di surau , di masjid, di tangga rumah orang , malah di mana-mana.Semuanya yang di buang adalah anak zina. Siapa yang hendak bertanggungjawab .Apakah itu takdir? Apakah Allah SWT tidak mengetahui tentang kelemahan manusia. Fikirlah sikit kenapa Mut'ah ini di halalkan . Kajilah sikit.. Jangan hanya copy n paste saja dari apa orang kata.
    Mut'ah bukan boleh main cekup saja tak kira bini orang, emak sendirike... Banyak syarat2 nya, seperti juga Nikah biasa cuma ada perjanjian. Itu pun kalau benar2 darurat. Bukan boleh main suka-suka saja. Kalau tidak, apa guna Mut'ah di halalkan di zaman Rasulullah SAAW. Tentu ada hikmah di sebaliknya. Kalau Sunni tak hendak terima Mazhab Jaafar As Sadiq, biarkan orang Syiah Imammiah yang meneruskan bermazhab Imam Jaafar As Sadiq. Memang mereka di benarkan mut'ah , tapi ingat , bukan mudah seperti yang selalu di fitnahkan. Nanti kita lihat , siapa yang buang anak-anak merata-rata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam cik jgn mrh..sy skadar betnya dn nk taw...

      Delete
    2. Malaysia dah mmg benyak dah gejala sosial,tapi kalau lah dihalalkan mutaah,semakin teruk adalah,lepas mutaah tinggal cam tu pasangan,beranak ke,AIDS ke,ape pemutaah kisah? xnak jadi cam 'tanah suci' Qom lahanat,kalau tengok peratus AIDS bandar Qom berapa ye?

      Delete
    3. ALLAH tahu kelemahan manusia terutamanya lelaki adalah nafsu syahwat,tapi Allah x suruh mutaah,tapi kena kahwin woi!!

      Delete
    4. saudara Asuna Yuuki, disebabkan Allah mengetahui kelemahan manusia, mutaah dihalalkan...mutaah berbeza dgn zina...mutaah mempunyai akad nikah, nafkah dan tempoh iddah...manakala zina? kenapa fahami konsep mutaah..jgn suka mendgr pendapat org tanpa mengkaji sndiri..kadang2, pendapat org itu berbeza...wsalam

      Delete
    5. zaman nabi dulu mutaah dihalalkan dlm masa yg sekejap je oii..waktu tu waktu perang..lps tu dah diharamkan..faham???harammm...korang ni bodoh ke ape ha?..kalau nikah mutaah tu ikut suka tempoh waktu..ada yg seminggu,ada yg sebulan, malah ada yg sehari...aiiii melacur la tu namanya...sembang nk cover zina @ buang anak luar nikah konon..ko kalau mutaah seminggu lps tu mengandung dpt anak..bapaknya dh cerai..dlm masa tu ko dh mutaah dgn ntah brp org lagi..hahaha..lagi jijik dari pelacur..serius..ko tgk iran la..pelacur yg dihalalkan syiah...belakang syiah dajjal tgh gelak berdekah2 tgk kebodohan org2 agama syiah...na'uzubillah..Ya Allah jauhkanlah kami dari kesesatan nyata syiah ini...amin

      Delete
    6. apa beza anak mut'ah dengan anak zina? dua-duanya tiada berbapa, dua-dua tiada hak waris...Amalan itu itu amalan jahiliyyah, amalan majusi. Allah SWT haramkan selepas pembukaan Khaibar dan pembukaan kota Makkah. Ulama kamu yang menghalalkan sebab kamu menggunakan kitab tidak bersanad, kamu menolak hadith riwayat sahabat, pendapat mujtahid kamu supercede hadith, itulah yang datangnya mut'ah. Kamu benarkan mut'ah bayi dan isteri orang, kamu baca kitab Khomenei baru datang sini komen!!!

      Delete
  12. kah kah kah
    kuatnya nafsu syiah-syiah ni,selalu darurat,terpaksa kahwin mutaah,
    berapa perempuan limit kahwin mutaah ni?
    dalam syiah maruah perempuan ada jangka masa,x tahu la sekor2 betina syiah berapa lelaki dah sentuh,dah habis kontrak mutaah dgn lelaki lain pula

    ReplyDelete
  13. bila ada 'janin terhasil' dari muta'ah tadi, dengan siapa nak dipertanggungjawabkan? anak bakal lahir hendak di bin / binti dengan siapa? sedangkan di Syria sudah banyak bayi yang dibuang hasil dari muta'ah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kaji dinegara org, tp di negara sndiri tidak tahu...cube kaji dgn JAIS, berapa rakyat malaysia muslim yang membuang anak di merata tempat? yg berzina? anak zina itu di buang ke mana? adekah mereka semua org2 syiah? bak kata pepatah " nampak kuman diseberang jalan, gajah di depan mata tidak nampak"...wsalam

      Delete
  14. saya mengkaji gek pasal mutaah nie..tp satu jew ayt quran cerita mutaah nie..surah an nisa ayt 24..tp kalau tengok dari awal surah sampai ayt 24 xd lak cerita sal mutaah..semua cerita pasal org yg haram dinikah ,syarat nikah n so on. satu lagi. nabi pesan lau kita xmampu nk kawal nafsu kena puasa..ingatlah..sebaik baik manusia ialah manusia yg menjaga lidah dan kemaluannya..xd lak dlm quran kalau mutaah 2 kalau buat bole naek darjat bagai..kalau ada tunjukkan dalil..cik hana zaka bertaubat r slagi masih ada hayat..mati xtunggu hari..cik dah jauh lari dri islam sebenar..sye pon xpandai...kalau nk belajar agama jgn r percaya bulat2 apa yg org ajar kita..akal ada untuk terjemah benda2 nie..contoh mcm luka kn badan masa hari asyura..xyah tanya ustaz pun kita tahu hukum nya haram..rujuk al quran pasal nie..rujuk al baqarah ayt 195..wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  15. setiap ayat alquran, tidak turun kesemuanya sekali...setiap ayat, terturunnya mengikut ashbabul nuzulnya....sy sudah tunjukkan dalil di dlm blog ini..bertajuk, hukum mutah halal disisi islam....tetapi terbukti en. tidak mengkaji dgn lebih mendalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak semua ajaran syiah membenarkan ttg mencederakan diri..itu bermakna en. tidak kaji dgn secukupnya....dlm ASWAJA, terdapat aliran 4 mazhab..begitu juga dgn syiah....syiah juga mempunyai beberapa aliran yang sesat dan tidak sesat...lebih kan mengkaji..jika mempunyai akal yg sihat pn, tetapi jika salah sumber nya, maka fikiran itu tetap menjadi salah..

      Delete
  16. cik hana zaka... awak try kaji siapakah tentera dajjal al-masih tu di akhir zaman... semoga dapat pedoman dari allah

    ReplyDelete
  17. cik hana zaka sila bg dalil nikah mutaah bole bg naik darjat seseorg..dalil al quran ek..

    ReplyDelete
  18. NIKAH MUT'AH (KONTRAK)

    Mut’ah boleh terjadi dengan cara;

    1. Tanpa wali, saksi dan perisytiharan. [At Thusi- Tahzibu Al Ahkam jil. 7 hal. 248 , 249 , 254 , An Nihayah hal. 489]

    2. Di mana-mana sahaja antara seorang lelaki dan seorang perempuan. [At Thusi- Tahzibu Al Ahkam jil. 7 hal. 248 , 249 , 254 , An Nihayah hal. 489]

    3. Dengan perempuan Yahudi, Nasrani dan perempuan pelacur sekalipun. [Khomeini-Tahriru Al Wasilah jil. 2 hal. 292]

    4. Walaupun tidak mengetahui sama ada perempuan itu bersuami atau tidak. [Tahzibu Al Ahkam jil. 7 hal. 253, An Nihayah hal. 489]

    5. Dengan perempuan dalam lingkungan umur yang tidak tertipu iaitu 10 tahun. [Al Istibsor j. 3 hal. 461, Al Furu’ Min Al Kafi jil . 5 hal. 463]

    6. Dengan bayaran mas kahwin yang tidak terlalu besar, hanya memadai dengan segenggam gandum atau segenggam makanan atau buah tamar atau satu dirham bahkan kurang lagi dari satu dirham. [Al Furu’ Min Al Kafi jil. 5 hal 457, Tahzibu Al Ahkam jil. 7 hal. 260]

    7. Dengan perempuan tanpa had. Ia tidak terbatas kepada empat orang sahaja. [Drpd Jaafar As Sodiq bahawa beliau ada berkata, "Berkahwinlah dengan mereka secara mut’ah walaupun sampai 1000 orang kerana mereka itu termasuk di antara perempuan sewaan". (Al Istibsor j. 3 hal. 461, Tahzibu Al Ahkam j. 7 hal. 259, Wasaailu As Syiah jil, 14 hal, 446, Al Furu ‘ Min Al .Kafi jil. 5 hal. 452)]

    8. Untuk jangkamasa tertentu seperti 2 tahun, 2 bulan, sebulan, seminggu atau sehari. [Sekurang-kurang tempoh bagi mut’ah itu boleh dilakukan mengikut sebagaimana yang tersebut di dalam riwayat Ali bin Muhammad Al Jawad (Imam yang ke-10 Syiah ) bahawa beliau pernah ditanya, "Berapa lamakah sekurang-kurangnya tempoh bagi mut’ah itu boleh dilakukan? Adakah harus seseorang melakukan mut’ah dengan syarat sekali persetubuhan?, "Ya, tidak mengapa. Tetapi bila selesai (daripada persetubuhan itu) hendaklah ia memalingkan mukanya dan tidak memandang lagi kepada perempuan itu. (Al Furu’ Min Al Kafi j. 5 hal 460. Tahzibu Al Ahkam jil. 7 hal. 267)]

    9. Dengan seseorang perempuan beberapa kali. Perempuan itu tidak haram kepadaa lelaki yang telah melakukan melakukan mut’ah dengannya walaupun beberapa pada kali yang ke 3 bahkan pada kali yang ke 1000 sekalipun. [Ini tersebut di dalam riwayat Syiah dari Aban bahawa ada orang bertanya Jaafar As Sodiq tentang bolehkah seseorang melakukan mut’ah dengan sesorang perempuan beberapa kali? Jaafar Al Sodiq menjawab, "Tidak mengapa, ia boleh melakukan mut’ah dengannya seberapa kerap yang dikehendakinya". Al Furu ‘ Min Al Kafi jil . 5 hal. 460, Wasaailu As Syiah jil. 14 hal. 480]

    10. Dengan bayaran maskahwin secara ansuran dan tidak memberi sebahagian daripada maskahwin mengikut keadaan hari atau masa keengganan perempuan bergaul dengan lelaki yang mengadakan aqad mut’ah dengannya. Misalnya mereka mengadakan akad mut’ah untuk 10 hari dan menentukan maskahwinnya sebanyak RM100.00 tetapi si lelaki bimbang perempuan yang dia lakukan mut’ah dengannya itu tidak akan memenuhi tempoh yang dipersetujui itu maka bolehlah ia mengaqad mut’ah dengan bayaran maskahwinnya secara beransur-ansur. Jadi jika perempuan itu hanya memenuhi kepuasan lelaki tersebut selama 5 hari sahaja, maka lelaki itu perlu membayar RM50.00 sahaja. [Ini berdasarkan riwayat mereka (Syiah) daripada Umar bin Hanzalah katanya, "Aku bertanya Jaafar As Sodiq; Bolehkah aku mengadakan aqad mut’ah dengan seorang perempuan selama sebulan dengan tidak memberikan kepada perempuan itu sebahagian daripada maskahwinnya? Jaafar As Sodiq menjawab, "Ya, boleh. Ambillah daripadanya sekadar masa keengganannya (untuk bergaul denganmu). Jika setengah bulan ambillah separuh, jika sepertiga bulan ambillah satu pertiga." (Al Furu’ Min Al Kafi j.5 hal.461, Wasaailu As Syiah jil.14 hal. 481, Biharu Al Anwar jil. 100 hal. 310)]

    ReplyDelete
  19. HARAMNYA MUT’AH

    Ahlus Sunnah Waljamaah sepakat bahwa Mut’ah hukumnya haram. Antara perawi haramnya Mut’ah adalah Sydn Imam Ali ra sndri. Oleh karena itu di zaman Khalifah Ali bin Abi Thalib dan Khalifah-khalifah sebelumnya dan sesudahnya mut’ah hukumnya haram.

    Memang di Zaman Rasulullah saw, diwaktu peperangan yang memakan waktu yang lama, dengan maksud menjaga hal-hal yang tidak diinginkan, mut’ah pernah diperbolehkan, (semasa perang Khaibar) tetapi kemudian (semasa Fathu Makkah) ianya diharamkan oleh Rasulullah saw, setelah mendapat perintah dari Allah SWT.

    Dalam hal ini Rasulullah pernah bersabda yg artinya :
    “Wahai manusia sesungguhnya aku pernah membolehkan bagi kalian bersenang-senang dengan wanita (mut’ah), maka ketahuilah bahwa Allah telah mengharamkannya sampai hari kiamat. Barang siapa masih memilikinya, hendaknya dilepaskan dan jangan kalian ambil sedikitpun dari apa yang telah kalian berikan.”

    Imam Ja’far As-Sodiq sndri mengatakan:

    المتعة هي عين الزنى ( البيهقى )

    “Mut’ah itu sama dengan zina.”
    (Al-Baihaqi)

    ReplyDelete
  20. bukti nikah mut'ah di jaman sahabat,,,pas jaman sahabat kan ada abu lahab dan pegikutnya,,,bisa jadi abu lahab dkk yang melakukan nikah mut'ah (ala binatang)

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. mudah mudahan allah memberikan hidayah dan kebenaraan untuk penganut syiah, terutama penulis blog ini dan kembali ke jalan yang di ridhoi allah.. amin

    ReplyDelete
  23. penulis blog ini udh g muncul, kayanya udh masuk islam ahli sunnah wal jama'ah

    ReplyDelete
  24. khaul syiah boleh la mutaah..semoga allah memberi hidayah ke ats mu wahai admin

    ReplyDelete

Site search

    Quotes

    'Do the best bcoz u are the best from the best' ~Hana Zaka~