Sunday 1 September 2013


Yusuf al-Qardhawi ucap terima kasih kepada Amerika kerana membekalkan senjata kepada pemberontak Syria. Ketua Kesatuan Ulama ini turut berkeyakinan bahawa kemenangan pemberontak tidak akan menjadi ancaman kepada Israel.





Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA.co) - Beberapa laman sosial "Facebook" dan "Twitter" didapati menyebarkan video lama ketua Kesatuan Ulama Islam, Yusuf al-Qardhawi yang mengucapkan terima kasih kepada Amerika Syarikat atas pendirian mereka terhadap regim Syria.

Laman-laman tersebut turut memfokuskan keyakinan Yusuf al-Qardhawi bahawa kemenangan Amerika dan pengganas di Syria tidak akan menjadi ancaman kepada Israel.

Yusuf al-Qardhawi dalam khutbah Jumaat beberapa bulan lalu di masjid Jami' Umar bin al-Khattab, ibukota Qatar, Doha berkata, "Kami berterima kasih kepada Amerika Syarikat kerana menyediakan senjata kepada pejuang-pejuang dan kami minta lebih banyak lagi."

Al-Qardhawi menimbulkan tanda tanya, "Amerika takut dengan Israel, dan khuatir sekiranya pemberontak menang di Syria mereka akan pergi ke Israel?... dari mana datangnya kata-kata ini?"

"Mengapa Amerika tidak bertindak seperti yang dilakukannya terhadap Libya? Amerika hendaklah membela rakyat Syria, sekiranya dia berhenti maka kejantanannya pun turut berhenti.

Kami mengucapkan terima kasih untuk semua hal, dan kami menunggu tambahan beberapa senjata "bukan perang" untuk rakyat Syria, Amerika takut kemenangan rakyat di Syria dan mereka akan pergi ke Israel, dari mana kamu bawa kata-kata ini? Kamu tidak lakukan seperti yang dilakukan terhadap Libya, kami mahu Amerika berhenti setelah kejantanannya turut berhenti, berhentilah kerana Allah."






0 comments:

Post a Comment

Site search

    Quotes

    'Do the best bcoz u are the best from the best' ~Hana Zaka~