Tuesday 24 September 2013

Penghinaan Ibnu Taimiyah terhadap Ahlusunnah: Asya'irah adalah pondan

Muqaddimah : 


Mungkin ramai tidak menyedari kumpulan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) tidak hanya bersekongkol dengan gelombang anti Syiah yang dicetuskan oleh terrorist Wahabi, namun mereka ini berpotensi untuk memusnahkan akidah Ahlusunnah Wal Jamaah di Malaysia.





Link: https://www.facebook.com/43594861901/timeline/story?ut=3&hash=5977392040768074957&wstart=0&wend=1375340399&ustart&refid=17

Antara kesesatan kumpulan ini ialah mengikuti tinggalan Ibnu Taimiyah sebagai jalan terbaik untuk menghadapi serangan ideologi dan pemikiran yang mengancam jatidiri dan pegangan aqidah Umat Islam.

Ibnu Taimiyah berkata:


فالمعتزلة فى الصفات مخانيث الجهمية و أما الكلابية في الصفات و كذلك الأشعرية و لكنهم كما قال أبو إسماعيل الأنصارى الأشعرية الإناث هم مخانيث المعتزلة


Scan kitab:




Lihat betapa gigihnya golongan ISMA memperkenalkan Ibnu Taimiyah ke dalam masyarakat Malaysia sedangkan peribadi ini menghina golongan Asyairah . Apakah mereka lupa rakyat majoriti rakyat Malaysia berpegang dengan akidah Asyairah?. Apabila menuruti jalan Ibnu Taimiyah kumpulan ISMA bukan sekadar berbahaya untuk Ahlusunnah Wal Jamaah, malah mengancam keselamatan negara apabila fahaman Ibnu Taimiyah selalunya membawa kepada gerakan terrorist.

0 comments:

Post a Comment

Site search

    Quotes

    'Do the best bcoz u are the best from the best' ~Hana Zaka~